DAP WMS-serien installationshögtalare

In Produktnytt

DAP introducerar sin nyaste serie högtalare med en stilren design för permanenta installationer: WMS. De väggmonterbara högtalarna är enkla att installera med hjälp av den medföljande väggmonteringsplattan. Med den integrerade kulleden så är det enkelt att rikta högtalarna. WMS-serien kommer i ett antal olika varianter: 16 ohm eller 100V, svart eller vit, 4″ eller 6″ baselement, vilket ger totalt 8 modeller att välja från.

Den nya stilrena serien är designade i Europa och avsedda för permanent installation. De är perfekta för användning i allmänna utrymmen, affärer, restauranger och till och med clubbar. Med det medföljande väggfästet så går det snabbt och enkelt att installera högtalarna. Bara att skruva fast väggfästet och ansluta kablarna till skruvterminalen. Sen är det bara att hänga högtalaren på fästet, ett enhands jobb, och högtalaren är ansluten. Tack vare den inbyggda kulleden så kan varje högtalare i WMS serien vinklas och lutas fritt över 30° i valfri riktning och roteras över 90°, gör att växla från horisontell till vertikal orientering går lätt som en plätt.

16 ohms versionerna (WMS4 och WMS6) finns i både svart och vitt, med valet mellan 4″ och 6″ modeller. 100V versionerna (WMS4T och WMS6T) finns också i svart och vit, samt 4″ och 6″ modeller. 100V högtalarna har även en 4-positions brytare för att ställa watt-styrka till önskad nivå.

Kontakterna är klassade IP54 och höljet är tillverkat av ABS, så det är starkt, styvt och slagtåligt. Högtalarna är skyddade med en speciell beläggning mot fukt. WMS-serien har utmärkt prestanda vid höga och låga temperatur och utmärkta elektriska isoleringsegenskaper. Högtalargrillen är i pulverlackad aluminium och rostar inte.

WMS-serien erbjuder flera alternativ för en snygg men ändå robust och IP54-klassad högtalarlösning med snabb och enkel installation, utmärkt för köpcentrum och andra offentliga platser.