Alla priser anges i SEK exklusive moms.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Rätt till prisändringar utan föregående avisering förbehålles.

Betalningsvillkor och frakt

Kortbetalning via Paypal eller betalning via Swish. 30 dagar kredit till godkända återförsäljare, OBS! 10 dagar på speciellt nedsatta varor. Större paket skickas med fraktbolag enligt överkommelse.

Inom Sverige använder vi normalt DHL Servicepoint till privatpersoner.

För privatpersoner och företagskunder är frakten 125 kr exkl. moms. Skrymmande gods som tross, ljusstativ, stora högtalare, rackskenor och lister skickas mot verklig fraktkostnad. Dessa skickas med DHL Paket, Stycke eller Pall.

Återförsäljare betalar alltid verklig fraktkostnad. (Totalsumman i kassan stämmer alltså inte överens med den slutgilitga summan som hamnar på fakturan efter att rabatter och frakt har justerats).

Outlösta paket
Löser du inte ut ditt paket eller returnerar är vi tyvärr tvungna att debitera dig verklig fraktkostnad + 200kr i expeditionsavgift.

Finansiering

Vi erbjuder finansiering till privatpersoner genom Wasa Kredit. Räntefri delbetalning 3-36 månader eller 3-6 månader betalningsfritt.

Räntefri delbetalning:

  • Inköpsmånaden är alltid betalningsfri
  • Sedan delas betalningen upp i 12 lika stora delar.
  • Faktureringsavgift och snabbkreditsavgift tillkommer.

Köp nu – betala sen!
3 eller 6 månader betalningsfritt. Därefter aviseras hela beloppet inkl faktureringsavgift och snabbkreditsavgift.

Krav!

  • Du måste vara minst 20 år.
  • Inga betalningsanmärkningar.
  • Fast anställd.
  • Mantalsskriven i Sverige sedan 3 år.
  • Årsinkomst överstigande 110.000 kr.
  • Om du är student gäller inte inkomst- och anställningskrav. Då behövs studentintyg, kopia på kårleg och kopia på betald terminsavgift.

Kontakta oss för mer information!

Leveransbestämmelser

Reklamation
Anmärkningar mot leverans eller faktura skall göras inom 8 dagar för att beaktas. Är varan skadad vid ankomst skall anmälan omedelbart göras till post eller speditör. Övriga reklamationer såsom fabrikationsfel skall anmälas skriftligt inom 10 dagar från det att Ni erhållit varan.

Returer
Retur får endast ske vid särskild överenskommelse med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum. Varan skall vara i nyskick, komplett och förpackad i originalförpackningen med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas. Frakter i samband med retur står kunden för. Returer får inte skickas mot efterkrav. Utbytesleveranser debiteras och kreditnota utfärdas för returnerade varor. På sådan kreditnota göres avdrag med 20% dock lägst 100 kr. Gäller även postförskottförsändelser som ej lösts ut.

Service- och reparationsärenden
Vid behov av service eller reparation av vara inköpt hos Nordisk Musik, skall alltid kontakt med Nordisk Musik tas innan varan återsändes. Vid garantiåberopan skall alltid faktura/kvitto finnas till hands. Kunden står för frakt till oss i samband med garanti.

Avvikelser från tekniska data
Vi reserverar oss för avvikelser i mått eller utseende från Nordisk Musiks webbshops specifikationer. Avvikelserna är i så fall obetydliga och beror som regel på det snabba tekniska framåtskridandet i branschen.

Restnotering
Om varan tillfälligt är slut i vårt lager, restnoterar vi artikeln eller hela ordern i avvaktan på leveransmöjlighet. Så snart vi får varan sker omgående leverans. Vid förfrågan om restnoterade varor, kontakta info(at)nordiskmusik.se

Force majeure
Leveransförsening på grund av händelser utanför vår kontroll fritar oss från all skadeståndsskyldighet. Vi kan därför inte ansvara för köparens ev uppgörelser med tredje person i fråga om skadestånd för försenad eller felaktig leverans, fabrikationsfel etc om vi inte särskilt avtalat det.

Priser
Nordisk Musiks priser är alltid angivna i svenska kronor exklusive moms. Nordisk Musik förbehåller sig rätten att justera priser beroende på omständigheter utanför vår kontroll. Priser på produkter i Nordisk Musiks sortiment finns på webbshoppen, som pdf-prislistor här nedanför, kundvagn respektive kassa.

Betalningsvillkor

Kontant, kortbetalning eller postförskott. 30 dagar kredit till godkända ÅF, OBS! 10 dagar på speciellt nedsatta varor. Större paket skickas med fraktbolag enligt överkommelse.

Garanti

1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling eller felaktigt/ovarsamt handhavande. Under garantitiden står vår verkstad, eller av oss anvisad verkstad ovan, för reparationen. Vara som returneras för garantireparation skall vara väl emballerad. Inköpskvitto ska bifogas. Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden. Delar som utsätts för slitage vid användning innefattas ej av garanti. 3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte.

DHL Godssökning

På följande länk kan du söka efter dina paket som skickats med DHL.
Sökning görs på det 10-siffriga sändningsnumret.

Till godssökningen »

Du kan även utnyttja DHL ExpresSMS-tjänst. Kostar inte mer än ett vanligt sms!

  1. Välj menyn ”Meddelanden” (sms) i mobiltelefonen och ange fraktsedelsnumret i ett nytt meddelande.
  2. Skicka meddelandet till +44 7720 33 44 55 (DD HH LL på telefonens knappsats) och spara numret i telefonen till nästa gång du behöver använda det.
  3. Efter en liten stund får du ett sms med den aktuella statusen för din försändelse
0