Alla priser anges i SEK inklusive moms.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Rätt till prisändringar utan föregående avisering förbehålles.

Betalningsvillkor och frakt

Kortbetalning eller betalning via Swish eller via Paypal . 30 dagar kredit till godkända återförsäljare, OBS! 10 dagar på speciellt nedsatta varor. Större paket skickas med fraktbolag enligt överkommelse.

Inom Sverige använder vi normalt DHL Servicepoint till privatpersoner.

För privatpersoner är frakten 169 kr inkl. moms. Vid köp av små produkter som kan skickas med brev så erbjuder vi den möjligheten om man kontaktar oss. Företagskunder betalar för verklig fraktkostnad, oftast 175 kr exkl moms. Skrymmande gods som tross, ljusstativ, stora högtalare, rackskenor och lister skickas mot verklig fraktkostnad. Dessa skickas med DHL Paket, Stycke eller Pall. (Totalsumman i kassan stämmer alltså inte överens med den slutgilitga summan som hamnar på fakturan efter att rabatter och frakt har justerats).

Outlösta paket
Löser du inte ut ditt paket eller returnerar är vi tyvärr tvungna att debitera dig verklig fraktkostnad + 200kr i expeditionsavgift.

Leveransbestämmelser

Reklamation
Anmärkningar mot leverans eller faktura skall göras inom 8 dagar för att beaktas. Är varan skadad vid ankomst skall anmälan omedelbart göras till post eller speditör. Övriga reklamationer såsom fabrikationsfel skall anmälas skriftligt inom 10 dagar från det att Ni erhållit varan.

Returer
Retur får endast ske vid överenskommelse med säljaren med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum. Varan skall vara i nyskick, komplett och förpackad i originalförpackningen med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas. Frakter i samband med retur står kunden för. Returer får inte skickas mot efterkrav. Utbytesleveranser debiteras och kreditnota utfärdas för returnerade varor. Felfri vara som returneras krediteras med 80% av hela köpeskillingen. Gäller även postförskottförsändelser som ej lösts ut.

Service- och reparationsärenden
Vid behov av service eller reparation av vara inköpt hos Nordisk Musik, skall alltid kontakt med Nordisk Musik tas innan varan återsändes. Vid garantiåberopan skall alltid faktura/kvitto finnas till hands. Kunden står för frakt till oss i samband med garanti.

Avvikelser från tekniska data
Vi reserverar oss för avvikelser i mått eller utseende från Nordisk Musiks webbshops specifikationer. Avvikelserna är i så fall obetydliga och beror som regel på det snabba tekniska framåtskridandet i branschen.

Restnotering
Om varan tillfälligt är slut i vårt lager, restnoterar vi artikeln eller hela ordern i avvaktan på leveransmöjlighet. Så snart vi får varan sker omgående leverans. Vid förfrågan om restnoterade varor, kontakta info(at)nordiskmusik.se

Force majeure
Leveransförsening på grund av händelser utanför vår kontroll fritar oss från all skadeståndsskyldighet. Vi kan därför inte ansvara för köparens ev uppgörelser med tredje person i fråga om skadestånd för försenad eller felaktig leverans, fabrikationsfel etc om vi inte särskilt avtalat det.

Priser
Nordisk Musiks priser är alltid angivna i svenska kronor inklusive moms. Nordisk Musik förbehåller sig rätten att justera priser beroende på omständigheter utanför vår kontroll. Priser på produkter i Nordisk Musiks sortiment finns på webbshoppen, kundvagn respektive kassa.

Betalningsvillkor

Kontant, kortbetalning eller postförskott. 10 dagar kredit till godkända fakturakunder. 30 dagars kredit erbjuds kommuner, landsting och vid överenskommelse med företagskunder. OBS! 10 dagar på speciellt nedsatta varor.

Garanti

1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling eller felaktigt/ovarsamt handhavande. Under garantitiden står vår verkstad, eller av oss anvisad verkstad ovan, för reparationen. Vara som returneras för garantireparation skall vara väl emballerad. Inköpskvitto ska bifogas. Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden. Delar som utsätts för slitage vid användning innefattas ej av garanti. 3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte.

Finansiering

Vi erbjuder finansiering till privatpersoner genom Wasa Kredit. Räntefri delbetalning 3-36 månader eller 3-6 månader betalningsfritt.

Räntefri delbetalning:

  • Inköpsmånaden är alltid betalningsfri
  • Sedan delas betalningen upp i 12 lika stora delar.
  • Faktureringsavgift och snabbkreditsavgift tillkommer.

Köp nu – betala sen!
3 eller 6 månader betalningsfritt. Därefter aviseras hela beloppet inkl faktureringsavgift och snabbkreditsavgift.

Krav!

  • Du måste vara minst 20 år.
  • Inga betalningsanmärkningar.
  • Fast anställd.
  • Mantalsskriven i Sverige sedan 3 år.
  • Årsinkomst överstigande 110.000 kr.
  • Om du är student gäller inte inkomst- och anställningskrav. Då behövs studentintyg, kopia på kårleg och kopia på betald terminsavgift.

Kontakta oss för mer information!

DHL Godssökning

På följande länk kan du söka efter dina paket som skickats med DHL.
Sökning görs på det 10-siffriga sändningsnumret.

Till godssökningen »

Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@nordiskmusik.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter. 

Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund. 

En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är är vår VD dataskyddsombud.

Hur behandlar vi din personliga information

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.

Sammanfattning

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig. Beställer du till ditt jobb eller sommarställe behöver vi inte ens veta var du bor.

När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Stripe sköter kortbetalningar via oss.

Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress och mobiltelefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information, osv.

Här kommer en mer detaljerad beskrivning.

Vilka system hamnar dina uppgifter i?

Vi använder ett system för vår webshop som heter Woocommerce. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlat. När du lägger en beställning på www.nordiskmusik.se så gör du det i Woocommerce. 

Din beställning hamnar då i en databas hos Woocommerce som vi har tillgång till. Woocommerce förvarar informationen åt oss. 

I beställningen finns information om vilka produkter du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort eller liknande), den adress vi ska skicka varorna till. 

Personnummer används endast för att se om du som privatperson är myndig. Vi fakturerar endast företag och då används organisationsnummer för att bekräfta företagets existens. Det är från Woocommerce du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order.

När du kommer till kassan så måste du betala för dina varor. Beroende på betalsätt så kommer en extern betalningsfömedlare få information om ditt köp. Har du frågor kring hur de behandlar din information måste du kontakta betalningsförmedlaren.

När du mailar till info@nordiskmusik.se. raderar vi normalt sett inkomna mail senast 6 månader efter att vi mottagit dom.
Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbetar information.

Hur använder vi den här informationen?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig. Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en länk informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen.

Varför sparar vi information?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.